تماس با مدیر
سه شنبه, ۳۰ آبان , ۱۳۹۶


3 هدف اصلی شرکت سونی در 5 سال گذشته و موفقیتش؟

3 هدف اصلی شرکت سونی در 5 سال گذشته و موفقیتش؟

هدف اصلی شرکت سونی

سه هدف اصلی شرکت سونی در 5 سال گذشته

 

شرکت سونی در تلاش بود که در سه بازار اصلی یعنی تصویرسازی دیجیتال, بازی و موبایل, شماره یک جهان شود, اما آیا به اهدافش رسیده است.

آیا کمپانی سونی همچنان در قامت امپراتور پول‌ساز است؟

«کاز هیرای» مدیر اجرایی سونی ۵ سال قبل اعلام کرد می خواهد در سه زمینه تصویرسازی دیجیتال/Digital Imaging، بازی/ Gaming و موبایل شماره یک جهان شود.

سونی گزارش فصل اول سال مالی خود منتهی به ژوئن را منتشر کرد و با افزایش ۱۵ درصدی فروش به رقم ۱٫۸۶ تریلیون ین دست یافت و سودی معادل ۱٫۴ میلیارد دلار عاید سهامداران خود کرد.

اما آیا سونی هر سه بازار تعریف شده در استراتژی‌های خود را فتح کرده است؟

هرچند کمپانی ژاپنی رشد ۱۵ درصدی سالانه داشته اما این رشد در همه بخش‌های مورد نظر نبوده و از ۳ بازار تعریف شده، توانسته دو بازار را به خوبی جلو ببرد اما در بخش موبایل کاملا از اهداف خود دور شده است.

صنعت تصویرسازی دیجیتال امروز در دست سونی است و به نوشته بلومبرگ بیش از نیمی از گوشی های هوشمند از سنسورها و لنزهای سونی بهره می برند.

در بخش گیم، سونی بزرگترین درآمد را برای خود رقم زده  اما درامد فصلش از ۴۴ به ۱۷ میلیارد ین کاهش یافته تا همچنان به فروش کنسول ۴ ساله خود ادامه دهد. اما ترکیبی از فروش پلی استیشن، PSVR و فروش گیم روی شبکه پلی استیشن فعلا سونی را سر پا نگه داشته است.

اما تعجب بزرگ در بخش موبایل است که کاهش هزینه‌ها و سرمایه گذاری کمتر برای نوآوری باعث شده است تا از رقبا در بازار موبایل جا بماند.

نکته قابل توجه اینکه سونی تنها یک کمپانی الکترونیکی نیست و بخش‌های دیگری دارد که ژاپنی‌ها و سهامدارانش را سرِ پا نگه می دارد.

بازوی فیلمی سونی قابل ذکر است که هرچند در این فصل حرفی برای گفتن نداشت اما به زودی با فیلم Spider-Man:Homecoming متفاوت ظاهر خواهد شد. در بخش موسیقی نیز با کمک Spotify توانسته درآمد خوبی کسب کند.

به همین دلایل است که «کاز هیرای» می تواند همچنان سیاست‌های بیزینسی خود را موجه جلوه دهد تا زوال در بخش‌هایی مانند موبایل را کم رنگ نشان دهد.

امتیاز دهید





وبگردی
Copyright 2007 - 2017