تماس با مدیر
پنج شنبه, ۱۸ آذر , ۱۳۹۵

تلخ‌ترین خاطره محمود پاک نیت از سریال پس از باران + تصاویر

محمود پاک نیت

تلخ‌ترین خاطره محمود پاک نیت از سریال پس از باران + تصاویر

محمود پاک نیت بازیگر پُرسابقه سینما و تلویزیون، همان «ارباب» سریال پرطرفدار «پس از باران» است که در سال 1379 به کارگردانی سعید سلطانی از شبکه سوم سیما پخش شد، پخش مجدد این سریال بهانه ای شد تا با بازیگر یکی از نقش های اصلی سریال یا همان «ارباب» گفت و گویی را انجام دهیم و به مرور خاطراتش از نقش آفرینی در سریال «پس ازباران» بپردازیم.

تماشاگران ملاک اصلی برای موفقیت یک اثر هستند
محمود پاک نیت با بیان اینکه پخش مجدد سریال «پس از باران» خاطرات خوشی از نقش آفرینی در این سریال را برایش زنده کرد، در رابطه با موضع گیری هایی که در زمان پخش این سریال به وجود آمده بود گفت: ملاک من برای تعیین موفقیت یک فیلم یا سریال تماشاگران هستند، به نظر من این تماشاگران هستند که بهترین قاضی برای یک کار هستند و خوشبختانه این سریال در زمان پخش خود با استقبال مخاطبان رو به رو شد و بدون شک این یعنی موفقیت سریال «پس از باران».

این بازیگر درباره با بازخورد پخش مجدد سریال در نزد مخاطبان گفت: بارها این سریال پخش شده، اما هنوز جذابیت خود را برای مخاطبان از دست نداده است، من روز گذشته جایی بودم و از طریق دوستان متوجه شدم که این سریال بار دیگر دارد پخش می شود و خوشبختانه همه این دوستان نیز نظر مثبتی نسبت به پخش مجدد آن داشتند.

 

پس از باران

موضوع ظالم و مظلوم برای فیلم و سریال موضوع جذابی است
پاک نیت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به موضوع سریال که حول ارباب و رعیت می چرخید، فکر می کنید چه قدر نویسنده ها و کارگردان ها می توانند به این نوع از موضوعات بپردازند، گفت: موضوع ظلم ظالم و مظلومیت مظلوم موضوعی کهنه نیست و مسئله ای است که همیشه وجود دارد، ارباب و رعیت نیز که ریشه در تاریخ ما دارد از این موضوع جدا نیست و بارها و بارها می شود به روش های مختلف و بدون تکراری شدن برای  مخاطب به آن پرداخته شود، قطعا یکی از جذابیت های سریال «پس از باران» نیز نمایش دوره ای از تاریخ است که بحث ارباب و رعیتی در آن وجود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مبحث سوژه یابی از سوی نویسندگان و کارگردان ها گفت: متاسفانه افرادی که الان دست به نوشتن می زنند، سعی می کنند سوژه های راحت، کم بازیگر و کم خرج را دست مایه نوشتن قرار بدهند و این یک آسیب جدی برای نویسندگان و فیلمسازان است زیرا این نوع از کارها موجب هدر رفتن زمان و استعداد می شود ضمن آنکه توهینی بزرگ به مخاطبان است.

 

پس از باران

کار هنری یک کار خلاقانه است
بازیگر سریال «پدر سالار» در پاسخ به این پرسش که اگر قرار بود به گذشته برگشته و بار دیگر به نقش آفرینی در سریال «پس از باران» می پرداختید، چه تغییراتی در کارتان انجام می دادید، گفت: کار هنری یک کار خلاقانه است،  من وقتی این سریال را دوباره می دیدم با خود می گویم که اگر در این سکانس این کار را انجام می دادم بهتر بود زیرا بازیگر باید خلاقیت داشته باشد در غیر این صورت ایستا باقی می ماند.

وی ادامه داد: خلق کردن از ویژگی های غیر قابل انکار یک بازیگر است و بازیگر در لحظه خلق می کند، برای مثال من در سریال «روزی روزگاری» نیز در لحظه فیلمبرداری یک ایده از خودم داشتم اما وقتی تنها می شدم با خود می گفتم کاش نوع دیگری از بازی را ارائه می کردم بنابراین هیچ چیز مطلق نیست و هنوز هم فکر می کنم که اگر باز می گشتم این تغییرات را در بازی خود انجام می دادم و ممکن است که اگر بازهم آن تغییراتی که الان فکر می کنم در کارم لحاظ می کردم دوباره ایده های جدیدتری در ذهنم خلق می شد.

فیلم های سینمایی و سریال ها فرصت خوبی برای نمایش زیبایی ها است
پاک نیت با اشاره به لوکیشن سریال «پس از باران» که در شمال کشور بود، گفت: بعضی از فیلم ها نیاز به محیط بسته دارد اما به غیر از این فیلم ها می توان با نشان دادن صحنه های بکر از طبیعت ضمن پیش بردن داستان صحنه های چشم نوازی را در مقابل بینندگان قرار بدهیم، اما این اتفاق کمتر در فیلم ها و سریال های ما رخ می دهد در صورتی که ایران ما پر است از مناظر زیبا و بکر.

وی افزود: یکی از نقاط قوت سریال «پس از باران» همین طبیعت زیبای شمال کشور بود که قطعا برای تماشاگران نیز خاطرات خوشی را رقم زده است.

این بازیگر تصریح کرد: شاید خیلی از هموطنانمان و یا حتی کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند سفر به شهرهای شمالی کشور را نداشته باشند، به همین دلیل نمایش این زیبایی ها در فیلم ها می تواند زیبایی های ایران را به این دسته از مخاطبان نشان دهد.

مرگ یکی از طراحان صحنه بدترین خاطره ام از «پس از باران» بود
بازیگر سریال «روزی روزگاری» در پاسخ به درخواستی مبنی بر بیان یک خاطره از سریال «پس از باران» گفت: این سریال برای من سرتاسر خاطره بود، من همین جا از اسماعیل عفیفه و سعید سلطانی تشکر می کنم چون فضایی را برای عوامل به وجود آوردند که جز شیرینی آن برای ما چیزی نمانده است، البته یک خاطره بد از این سریال دارم و آن هم مرگ یکی از طراحان جوان این سریال است که ما او را «اسلام» صدا می کردیم، این جوان که به تازگی نیز ازدواج کرده بود، در برکه ای که نزدیک  خانه ارباب در سریال بود افتاد و جانش را از دست داد، داغ این جوان تا ابد بر دل همه اعضا و عوامل سریال «پس از باران» باقی می ماند.

فرصت کم و پافشاری زیاد، کیفیت سریال ها را پایین آورده است
این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا سریال ها دیگر همانند گذشته برای مردم جذابیت ندارند، اظهار داشت: به نظر من این مسئله دو علت دارد، یکی از علت های این مسئله صدا و سیما است که با پافشاری خود در ساخت سریال در یک مدت بسیار کوتاه فیلمسازان را مجبور به تولید بی کیفیت می کند و در واقع این مناسبتی سازی تبدیل به یک آفت برای فیلمسازان ما شده است.

وی ادامه داد: پشت هر فیلم و سریال موفقی یک فکر قرار دارد اما متاسفانه نویسندگان و کارگردان ها به علت این فشار ها فرصتی برای فکر کردن راجع به فیلمشان پیدا نمی کنند، برای مثال عوامل سریال «پس از باران» از یک سال و نیم پیش از تولید تدارک ساخت این سریال را فراهم می کردند، من هم به عنوان بازیگر فیلم دو ماه قبل از فیلمبرداری متن را در دستم داشتم و راجع به آن تحقیق و فکر کردم اما اکنون این فرصت برای عوامل کمتر به وجود می آید.

وی علت دوم تولید آثار تلویزیونی بی کیفیت را تهیه کنندگان و کارگردان ها دانست و بیان کرد: تهیه کنندگان و کارگردان ها نباید این نوع از کارها را قبول کنند، یک سریال موفق سریالی است که با حوصله و دقت تولید شود در غیر این صورت چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که بینندگان به سوی سریال های ماهواره ای هجوم نبرند.




Copyright 2007 - 2016
بستن پنجره